Saint Jacques et Compostel - inventaire du patrimoine - Personne morale

Saint Jacques et Compostelle - Inventaire du patrimoine

Saint-Jacques

Moissac - Confrérie Saint-Jacques

Localisation : Moissac 82112 - Tarn-et-Garonne - Midi-Pyrénées - France
Date de création : 25 juillet 1523
Localisation siège : Eglise Saint-Jacques
Riverain d'un fleuve ou d'un affluent : Tarn, Garonne
Texte des statuts : oui
Eaux thermales : non

CEREMONIES

Acte de fondation :
oui

Fêtes solennelles (Veille / jour / lendemain) :
Procession annuelle menée depuis l'abbaye jusqu'à Saint-Jacques, menée par les moines.
A leur entrée, les confrères prêtent serment sur l'image en couleur du registre.

Funérailles :
Obligation d'assister aux funérailles. Le lendemain messe pour le repos de l'âme du défunt

HISTORIQUE

Fondateurs :
D'anciens pèlerins de Compostelle

Statuts :
« Premièrement a este ordonné qu'ilz solempniseront lad. Confrayrie chescun an à jamays, le jour de la festivité Monr sainct Jacques, au moys de juilhet; auquel jour seront toutz assemblez à Moyssac avec leurs chappeaux et bordons, à modo de pèlerins. Lequel jour se fera proces¬sion par les messrs religieux du Monastère de Moyssac jusques à l'esglize de Sainct-Jacques, où illec lesdictz pèlerins, ou autre part là où bon leur semblera, feront dire et chanter une messe haulte ; et le soir de la veilhe et du jour de la feste Sainct Jacques, Vespres.
« Item, a esté ordonné que chescune sempmayne à jamais lesdictz confrayres, chescun an feront dire et célébrer le dimanche mattin une messe basse à ladite esglize, ou ailleurs là où bon leur semblera. Et payera chescun à sa nouvelle entrée à ladite Gonfrairie une livre de cire.
« Item, a esté ordonné que chescuns desditz pèlerins confraires paye¬ront, chescune sempmayne, à ladite Gonfrayrie ung deniers tournoys à jamays, pour payer ce dessus.
« Item, a esté dict et ordonné que quant aulcun desditz confrayres et pèlerins yront de vie à trespas, toutz les confrayres seront tenuz se trouver à la sépulture, s'ilz n'ont excuse légitime, en forme de pèlerins, à la poyne de demie livre de sire (sic), aplicable à ladite Gonfrayrie; excepté de ceulx qui seront de dehors la ville ne seront tenus se trouver à la sépulture de ceulx de la ville si ne leur plaict, ny ceulz de la ville aceulz de dehors.
« Item, a esté ordonné que le lendemain du trespas et sépulture du pèlerin confrayre trespassé, tant de la ville que de dehors, iceux con-frayres seront tenuz aulz despens de la Confrayrie faire célébrer pour l'ame du decedé et autres à Moyssac une messe à diague et subdiague de Requiem. Et toutz seront tenuz sy trouver, sur poyne de demie livre de cire, aplicable comme dessus; pour laquelle chescun payera cinq deniers tournoys.
« Item, a esté ordonné que seront esleus deux bailles dedictz pèle-rins , chescun un an, pour lever lesdictz deniers et fere célébrer ledict office; qui seront tenuz faire assavoir le trespas desd. descedez aulx pèle¬rins confrayres, à la poyne de payer ladite demie livre de cire. Et ceulz de la maison du trespassé seront tenuz le faire sçavoir aulsditz bailes. »

Historique :
Obligation de pèlerinage non mentionnée

Images liées